Helyszíni szemle: Bodri Pincészet, Szekszárd

Négy borászatot sűrítettünk két napba barátokkal január végén Szekszárdon és Villányban, kis kézművestől a nagyban utazókig. A Bodri pincénél kezdtünk, a tapasztalatok egy mondatba sűrítve: best buy alapborok és remek táborverési lehetőség egy több napos szekszárdi túrához.

A Bodri birodalom a szőlők nélkül is kiterjed egy egész völgyre.

Legalább egy ilyen igényes nagy pince minden borvidékünkre kellene. A profi, megbízható borok mellett színvonalas éttermet és szállást találnak az ide látogatók (mi itt ettünk és aludtunk, elégedettek voltunk mindennel), a kapacitás egy buszra való túristához is elég.

Hajnal a Faluhely-völgyben.

Látványpince és rendezvényterem.

Az étterem hangulatos, igényes és nem is drága. A próbált fogásokkal elégedett voltam, át- és újragondolt, ötletes volt minden.

Itt olyan szakmai kóstolót kaptunk, hogy leesett az állunk. Közel 30 tételt készített ki nekünk Urbán Péter főborász, köztük egy merlot-t 11-féle különböző érleléssel (tisztán acél, Flexcube, ilyen fa, olyan fa). Finoman szólva tanulságos volt. Hiba lenne azt gondolni, hogy a nagy pincészetekből hiányzik a kísérletezőkedv.

A merlot-k mellett kóstoltunk 2019-es alapborokat, kékfrankosokat, de én igazán a malbecnél és a syrah-nál jöttem lázba. A jó hír, hogy ezek tisztán megjelennek, méghozzá hamarosan, egy új borcsaládban, kedvező árszegmensbe pozícionálva.

Flexcube-ok, avagy “új generációs hordók” a pincében, lélegző műanyagból.