A koronavírus durván alávágott a champagne-forgalomnak: a januártól májusig tartó időszakban 32 százalékos a visszaesés tavalyhoz képest, és az év egészére 1,7 milliárd eurós kiesést prognosztizálnak. Az ünnepek és fesztiválok elmaradása, a turizmus megroppanása és a gazdasági válság miatt úgy kalkulálnak, hogy az év végére 100 millió beragadt palack porosodik majd a pincékben. A válság súlyosságát jelzi, hogy egy hónappal a szüret előtt a termelők és a felvásárlók még nem tudtak megegyezni az idei hozam nagyságáról (a termelők 100 q/ha-t szeretnének, a felvásárlók 60-70-et).
A Reims-i Turisztikai Hivatal kétségbeesésében azzal a kezdeményezéssel állt elő, hogy ingyen champagne-t osztogatnak a turistáknak. Mielőtt a repülőjegyet megrendelnénk vagy autóba vágnánk magunkat, érdemes a feltételeket is áttanulmányozni, mert nem adják olcsón azt az ingyen palackot. Először is két egymást követő éjszakát kell Reims-ben vagy körzetében eltöltenünk, hotelben vagy vendégházban – Airbnb nem játszik -, legalább egyszer egy helyi étteremben kell ennünk és innunk – gyorsétterem nem játszik -, és legalább egy fizetett szabadidős tevékenységről kell igazolást bemutatnunk (kajak, bicikli, mozi vagy akár pincelátogatás). Megállíthatatlan turistainvázióra a kezdeményezés ötletgazdái sem számíthatnak, mert mindössze 3000 palackot kalapoztak össze nagyságrendileg 50 ezer euró értékben.
Ennél talán az a hír is többet mozdít az eladásokon, hogy a champagne ugyan drága mulatság, de az ételpárosításra nem kell sokat költeni, a nyers retek állítólag ugyanúgy negteszi, mint az osztriga.
You must be logged in to post a comment.